Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/users/italianissima/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wpforms-lite domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/users/italianissima/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
» ZASTOSOWANIE EMDR W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

ZASTOSOWANIE EMDR W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

SZKOLENIE  „ZASTOSOWANIE EMDR W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ” SKŁADA SIĘ Z DWÓCH CZĘŚCI: PIERWSZEGO I DRUGIEGO STOPNIA I JEST TO SZKOLENIE KWALIFIKACYJNE DLA OSÓB PRACUJĄCYCH Z DZIEĆMI.

UKOŃCZENIE DWUSTOPNIOWEGO SZKOLENIA JEST WARUNKIEM KONIECZNYM DO UBIEGANIA  SIĘ O CERTYFIKAT PRACTITIONERA C&A (CHILD & ADOLESCENT PRACTITIONER – PRACTITIONER DZIECI I MŁODZIEŻY).

 

Poprzednie szkolenia dotyczące pracy z dziećmi nie mogą być uznane jako I poziom – nie obejmowały bowiem wszystkich wymaganych treści i koniecznej liczby godzin.

   

Warsztaty zapewnią terapeutom EMDR narzędzia niezbędne do konceptualizacji przypadku pacjentów w wieku rozwojowym. Zgodnie z modelem AIP, na którym opiera się podejście EMDR, wszystkie objawy mają swoje korzenie w bezpośrednich i pośrednich doświadczeniach z życia własnego i rodziców. Uczestnicy zdobędą, poprzez praktyczne wyjaśnienia krok po kroku, umiejętności znajdowania targetów, nad którymi będą pracować z zastosowaniem EMDR w ukierunkowany sposób, zarówno z dziećmi, jak i z rodzicami. Zilustrowane zostaną również protokoły EMDR stosowane w wieku rozwojowym do pracy z traumą, do pracy nad indywidualnymi zasobami, nad zasobami relacyjnymi do konkretnej pracy w zależności od wieku dziecka. Terapeuci nauczą się także koncentrować na relacji terapeutycznej podczas pracy z EMDR i dowiedzą się, w jaki sposób EMDR stanowi łącznik i rozwiązanie, pozwalające odbudować Ja dziecka, zapewniając zdrowy rozwój, unikając w ten sposób powtarzania się traumatycznych wątków rodzinnych.

  PROGRAM POZIOMU I*   Trauma i rozwój w okresie dzieciństwa:
  • Przywiązanie i traumatyczny rozwój: od dezorganizacji do bezpieczeństwa, od więzi, która sprawia, że ​​się boimy, czujemy uwięzieni lub sami, do więzi, która sprawia, że ​​jesteśmy wolni
  • Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość: mapa do zrozumienia międzypokoleniowego przekazywania stylów przywiązania, gdy traumy rodziców spadają na ich dzieci
  • Relacja przywiązania i regulacja w pierwszych latach życia: stany umysłu Wrogości/Bezradności oraz wyparte potrzeby
  Traumatyczne przeżycia z dzieciństwa i ich wpływ na rozwój dziecka:
  • Neurobiologia wyjaśnia nam traumę
  • Natężenie i dostrojenie stanów afektywnych
  • Regulacja zachowania: radzenie sobie z kryzysem
  Złożona trauma i jej ponowne przetworzenie dzięki EMDR:
  • PTSD w wieku rozwojowym: rozwój decyduje o traumie
  • Traumatyczne zaburzenie rozwoju: trauma decyduje o rozwoju
  Relacja terapeutyczna z dziećmi – praca z zastosowaniem EMDR:
  • Bezpieczne przywitanie, wyjaśnienie, współdzielenie celów: jak rodzi się sojusz terapeutyczny
  Pierwsze fazy protokołu EMDR: Faza 1: Historia pacjenta i plan terapeutyczny: wstępny wywiad z rodzicami (szczegółowa historia traumy, przywiązanie, styl rodzicielski, zasoby i mocne strony dziecka)   Praca z rodzicami:
  • Identyfikacja i ponowne przetworzenie poprzez EMDR wspomnień rodzica, które mają wpływ na relacje z dzieckiem
  • Rozwijanie narracji z rodzicami
Pierwsza rozmowa z dzieckiem:
  • Anamneza i konceptualizacja: identyfikacja targetów z przeszłości i tworzenie planu leczenia „teraz tak jak wtedy”
  Faza 2: Wyjaśnienie dziecku, jak działa jego mózg: Bezpieczne miejsce i instalacja zasobów   Faza 3: Ocena (Assessment):
  • Zmiany protokołu: - 0/3 lat - 4/6 lat- 6/8 lat- 9/12 lat
  • Ponowne przetworzenie traumy w różnym wieku rozwojowym
  Od Fazy 5 do Zamknięcia: Zmiany protokołu  
  • Uzupełniające Interwencje Poznawcze u dzieci
  • Strategie na wypadek blokady
  *Program II poziomu szkolenia zostanie zamieszczony w późniejszym terminie, w momencie, gdy rozpoczną się zapisy na II poziom.
Prowadzący:
ANNA RITA VERARDO
ANNA RITA VERARDO

Psycholog i psychoterapeuta, specjalizuje się w terapii poznawczo-behawioralnej i systemowej terapii relacyjnej. Zawsze interesowała się wpływem traumatycznych doświadczeń życiowych na rozwój osobowości, kontynuowała szkolenie w zakresie teorii przywiązania, systemów motywacyjnych i teoretycznych podstaw trudności w regulowaniu emocji. Od 2001 roku EMDR stał się częścią jej pracy klinicznej i badawczej. Brała udział w grupie interwencyjnej Stowarzyszenia EMDR Italy pomagającej dzieciom, które przeżyły trzęsienie ziemi w San Giuliano w Molise i w Amatrice.

Jest akredytowanym trenerem EMDR Europe zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci i młodzieży oraz członkiem Europejskiej komisji ds. stosowania EMDR u dzieci i młodzieży. Uczestniczy w kilku projektach badawczych  we współpracy z Uniwersytetami Tor Vergata i La Sapienza w Rzymie, które dotyczą głównie badania neurobiologicznych korelatów EMDR.

Przeszła szkolenie m.in. z zakresu Adult Attachment Interview, Parental Developmental Interview oraz Child Attachment Interview. Prowadzi działalność badawczą z ramienia Stowarzyszenia EMDR Italy, w Zarządzie EMDR Italy jest osobą odpowiedzialną za badania naukowe. Jest współautorką protokołów interwencji EMDR do pracy z przywiązaniem, relacjami w związku oraz z adopcją. Jest autorką licznych publikacji oraz książek.