ZASTOSOWANIE EMDR W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ

SZKOLENIE  „ZASTOSOWANIE EMDR W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ” SKŁADA SIĘ Z DWÓCH CZĘŚCI: PIERWSZEGO I DRUGIEGO STOPNIA I JEST TO SZKOLENIE KWALIFIKACYJNE DLA OSÓB PRACUJĄCYCH Z DZIEĆMI.

UKOŃCZENIE DWUSTOPNIOWEGO SZKOLENIA JEST WARUNKIEM KONIECZNYM DO UBIEGANIA  SIĘ O CERTYFIKAT PRACTITIONERA C&A (CHILD & ADOLESCENT PRACTITIONER – PRACTITIONER DZIECI I MŁODZIEŻY).

 

Poprzednie szkolenia dotyczące pracy z dziećmi nie mogą być uznane jako I poziom – nie obejmowały bowiem wszystkich wymaganych treści i koniecznej liczby godzin.

   

Warsztaty zapewnią terapeutom EMDR narzędzia niezbędne do konceptualizacji przypadku pacjentów w wieku rozwojowym. Zgodnie z modelem AIP, na którym opiera się podejście EMDR, wszystkie objawy mają swoje korzenie w bezpośrednich i pośrednich doświadczeniach z życia własnego i rodziców. Uczestnicy zdobędą, poprzez praktyczne wyjaśnienia krok po kroku, umiejętności znajdowania targetów, nad którymi będą pracować z zastosowaniem EMDR w ukierunkowany sposób, zarówno z dziećmi, jak i z rodzicami. Zilustrowane zostaną również protokoły EMDR stosowane w wieku rozwojowym do pracy z traumą, do pracy nad indywidualnymi zasobami, nad zasobami relacyjnymi do konkretnej pracy w zależności od wieku dziecka. Terapeuci nauczą się także koncentrować na relacji terapeutycznej podczas pracy z EMDR i dowiedzą się, w jaki sposób EMDR stanowi łącznik i rozwiązanie, pozwalające odbudować Ja dziecka, zapewniając zdrowy rozwój, unikając w ten sposób powtarzania się traumatycznych wątków rodzinnych.

  PROGRAM POZIOMU I*   Trauma i rozwój w okresie dzieciństwa:
  • Przywiązanie i traumatyczny rozwój: od dezorganizacji do bezpieczeństwa, od więzi, która sprawia, że ​​się boimy, czujemy uwięzieni lub sami, do więzi, która sprawia, że ​​jesteśmy wolni
  • Przeszłość – teraźniejszość – przyszłość: mapa do zrozumienia międzypokoleniowego przekazywania stylów przywiązania, gdy traumy rodziców spadają na ich dzieci
  • Relacja przywiązania i regulacja w pierwszych latach życia: stany umysłu Wrogości/Bezradności oraz wyparte potrzeby
  Traumatyczne przeżycia z dzieciństwa i ich wpływ na rozwój dziecka:
  • Neurobiologia wyjaśnia nam traumę
  • Natężenie i dostrojenie stanów afektywnych
  • Regulacja zachowania: radzenie sobie z kryzysem
  Złożona trauma i jej ponowne przetworzenie dzięki EMDR:
  • PTSD w wieku rozwojowym: rozwój decyduje o traumie
  • Traumatyczne zaburzenie rozwoju: trauma decyduje o rozwoju
  Relacja terapeutyczna z dziećmi – praca z zastosowaniem EMDR:
  • Bezpieczne przywitanie, wyjaśnienie, współdzielenie celów: jak rodzi się sojusz terapeutyczny
  Pierwsze fazy protokołu EMDR: Faza 1: Historia pacjenta i plan terapeutyczny: wstępny wywiad z rodzicami (szczegółowa historia traumy, przywiązanie, styl rodzicielski, zasoby i mocne strony dziecka)   Praca z rodzicami:
  • Identyfikacja i ponowne przetworzenie poprzez EMDR wspomnień rodzica, które mają wpływ na relacje z dzieckiem
  • Rozwijanie narracji z rodzicami
Pierwsza rozmowa z dzieckiem:
  • Anamneza i konceptualizacja: identyfikacja targetów z przeszłości i tworzenie planu leczenia „teraz tak jak wtedy”
  Faza 2: Wyjaśnienie dziecku, jak działa jego mózg: Bezpieczne miejsce i instalacja zasobów   Faza 3: Ocena (Assessment):
  • Zmiany protokołu: - 0/3 lat - 4/6 lat- 6/8 lat- 9/12 lat
  • Ponowne przetworzenie traumy w różnym wieku rozwojowym
  Od Fazy 5 do Zamknięcia: Zmiany protokołu  
  • Uzupełniające Interwencje Poznawcze u dzieci
  • Strategie na wypadek blokady
  *Program II poziomu szkolenia zostanie zamieszczony w późniejszym terminie, w momencie, gdy rozpoczną się zapisy na II poziom.
Prowadzący:
ANNA RITA VERARDO
ANNA RITA VERARDO

Psycholog i psychoterapeuta, specjalizuje się w terapii poznawczo-behawioralnej i systemowej terapii relacyjnej. Zawsze interesowała się wpływem traumatycznych doświadczeń życiowych na rozwój osobowości, kontynuowała szkolenie w zakresie teorii przywiązania, systemów motywacyjnych i teoretycznych podstaw trudności w regulowaniu emocji. Od 2001 roku EMDR stał się częścią jej pracy klinicznej i badawczej. Brała udział w grupie interwencyjnej Stowarzyszenia EMDR Italy pomagającej dzieciom, które przeżyły trzęsienie ziemi w San Giuliano w Molise i w Amatrice.

Jest akredytowanym trenerem EMDR Europe zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci i młodzieży oraz członkiem Europejskiej komisji ds. stosowania EMDR u dzieci i młodzieży. Uczestniczy w kilku projektach badawczych  we współpracy z Uniwersytetami Tor Vergata i La Sapienza w Rzymie, które dotyczą głównie badania neurobiologicznych korelatów EMDR.

Przeszła szkolenie m.in. z zakresu Adult Attachment Interview, Parental Developmental Interview oraz Child Attachment Interview. Prowadzi działalność badawczą z ramienia Stowarzyszenia EMDR Italy, w Zarządzie EMDR Italy jest osobą odpowiedzialną za badania naukowe. Jest współautorką protokołów interwencji EMDR do pracy z przywiązaniem, relacjami w związku oraz z adopcją. Jest autorką licznych publikacji oraz książek.